Home / Portfolio Item / THE KEY – A Csaliforradalom

THE KEY – A Csaliforradalom

WB 3

Egy összetett táplálékforrás, tele enzimrendszerekkel, aminosavakkal, proteinnel, vitaminokkal és egyéb összetevőkkel, ami vízbe kerülve azt az üzenetet adja a halaknak, hogy engem bátran megehetsz, TERMÉSZETES TÁPLÁLÉK VAGYOK!

A The Key csalik sikert sikerre halmoznak. Számos nagyhalat fogtak már vele Magyarországon és egész Európában. A legnagyobbak között tudunk már két 40 kiló feletti példányról is.

A legsikeresebb termék a családon belül a Cultured horogcsali, melyek magja egy könnyített bojli amely kissé elemeli a medertől. A bevonat – mely lassan leoldódik – nagy része ásványi anyagokkal, aminókkal és egy élő kultúrával dúsított keverék, aminek eredménye, hogy ugyanazokat az anyagokat bocsátja ki magából, mint a pontyok természetes táplálékai.

Termék Információk

A The KEY családba az alábbi termékek találhatóak:

• The Key Cultured – Horogcsalik 15 és 20 mm
  • The Key Cultured Stick Mix – Egy fonts kiegészítő a sikerhez. Készrekevert! 200g
  • The Key Stabilized – 10, 15 és 20 mm es átmérőben bojli és aprított pelyhekben 1 és 5 kg-os kiszerelésben
  • The Key Pellet – Gyors oldódású, kiváló etetés kiegészítő
  • The Key Stick Mix – 1 kg -os kiszerelésben, liquid használata szükséges
  • The Key Liquid – Oldott állapotban taratlmazza a legfontosabb aminókat
  • The Key Pop Ups – 10X15, 15 és 20 mm
  • The Key Pastel Pop Ups – 10X15, 15 és 20 mm
  • The Key Hard On’s – 10X15, 15 és 20 mm Keményített csali mely hosszabb ideig bírja a víz alatt és jobban ellenáll a fehér halak támadásainak.

Milyen víztipusokra?

A The KEY csalikat főként az igazi vadvizekre fejlesztették, de eredményesek lehetünk vele bármilyen víztipuson és bármilyen időszakban. Ha ez a csali ott van az etetésünkön vagy a szélén, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a halak ezt hamarabb fogják felvenni, mint az etetésünk többi csaliját.

Az öreg pontyok ízlése is változik, hasonlóképp az emberekéhez. Mást szerettünk fiatalként, mint például most. Talán ez a siker egyik kulcsa.

Amikor az év elején elkezdtem használni a Key-t az emberek azt mondták, hogy fogok vele fogni egy pár szép halat, mert ez egy jó csali. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen évem lesz mint ami volt!

Simon Crow

Ahogyan kezdődött

Keith Sykes

“Nagyon érdekelt a csalikészítés az elmúlt 40 évben. 20 évet töltöttem a táplálkozási karon, így hozzáfértem labori eszközökhöz, ahol tudtunk tesztelni is és sokkal közelebbről szemügyre tudtam venni a csalikat. Két embet volt rám nagy hatással az egyik, aki felhívta a HNV csali fontosságára a figyelmet, Ő Fred Wilton a hub of carp fishing-től az 1970-es években és természetesen Rod Hutchinson.

Azért érdekelt a HNV, mert Frednek volt egy koncepciója, miszerint az állatok kiválasztják azokat az összetevőket és adalékanyagokat amik hiányoznak a saját táplálékukból. Egy pár évvel ezelőtt felépítettem a Cotswold Baits-et egy pár barátommal és ez volt az a pont, amikor tényleg elakartam kezdeni fejleszteni a valódi étoszát Wilton-nak és a nutritional avenue-t (táplálkozási sugárutat).

_MG_6143 másolat

A Carp Society taván lehetőségem volt megszerezni még több tudást a pontycsalikról. A násznagyom és egy másik srác, Dave Curtish, egy olyan csalival horgászott, amit egyszerűen forralt csalinak hívok. Elkezdtem hozzáadni tej proteint és a halak, amit ezzel fogtam láthatóan nagyobbak voltak. A pontyok emésztőrendszere a miénkkel ellentétben nagyon egyszerű a saját enzimeikre támaszkodnak, a chymotrypsin-re és a trypsin-re. Bizonyított, ahogy az enzimrendszerek a vizi táplálkozásban és a probiotikumok ösztönzik a természetes enzimrendszereit a pontyoknak. Az én kiindulásipontom az enzimrendszereket illetően faji enzim rendszerek vizsgálata, ami bizonyos részeire fókuszál a csalinak valahogy idővel mindig elvesztek a ködben.

Amikor találkoztam Kevin Nash-el, beszélgettünk a régi időkről. Azt mondta:

Gondoltál már arra, hogy visszahozzuk a HNV koncepciót naprakészen?

A kezdeti munkák, amiket aminó savakon végeztem, ehhez a tóhoz köthetőek. Egyszerűen nyers aminót használtunk különböző mennyiségben horogcsalikhoz. Így tudtuk ellenőrizni, – és ez a tó tökéletes volt a nagy halpopulációja miatt – hogy ha volt olyan aminosavkomplex ami jobban működött. Ez az aminosavkomplex amihez végül eljutottunk és ami sok időbe telt egyszerűen fantasztikus. Eljutottunk arra a pontra, hogy ez az összetevő olyan tökéletes, amennyire csak lehet. Az egyik létfontosságú része a csalinak, és tényleg létfontosságú, a vitamin és ásványianyag összetevők.Key and Citruz

Elérkeztünk oda, amiről azt gondoljuk, hogy napjainkban a legjobb vitamin összetétel, amit pontyoknak készíthetünk. Vedd ki és a csali még mindig nagyon jó. Tedd vissza és tovább működik! Az enzimrendszer kombinációja miatt, részelgesen le tudja bontani az összetett proteinek némelyikét. A ponty sokkal könnyebben emészti és az emészthetősége miatt nem csak jó neki, de fel is kutatja. Ez az ami alapján az ételt keresik. Az attraktorok, aminosavak és a vitaminok formályában megadják nekik azt amire szükségük van és amiket kész formában nem találnának meg. Szóval, ez a három alkotóelem.

Amikor fejlesztettem ezt a csalit, tudatában voltam az összetevők érzékenyégének hő hatására. Gary-nek a csali gyárban át kellett nézni a forralási menetet és be kellett állítani a forralókat. A folyamat nagyon rövid lett és egy olyan termékkel álltunk elő, ami az emberek számára puha csalinak tűnhet. Ennek is megvan az oka. Ez a puhaság nem csak azért van mert rövid ideig forraljuk. Ez az enzimrendszer miatt van, amit használunk, és ami aktiválódik a forrási folyamat alatt. Amikor lehül, hatástalanná válik és utána újra életre kel. Nem mennék bele több részletbe, mert csak untatnálak vele és ez részben titok is, ami miatt a Key sikeres.

Mindig is támogattam és mindig csináltam csalikat tejből, amiket fagyasztottam. Ezt mindenképpen támogatom a Key esetében is. Sokan mondják, hogy észrevették, hogy nem elérhető self life verzióban. Ez a Key esetében sajnos hatástalanítaná az enzimrendszert, amit használunk. Jó lenne túllendülni ezen a problémán. Ki tudja, talán a jövőben sikerül.

Cultured 2

Ennek a csalinak a felhasználása nagyon fontos úgy, mint minden HNV csalinak a véleményem szerint. A régi HNV időkben, amikor tejproteint használtunk a protein koncepció volt a hívószó. HP high protein (magas protein tartalmú) csali. Minnél több a protein, annál jobb a csali. Nos nem így volt, mert a ponty csak egy bizonyos mennyiségű proteint tud hasznosítani és megemészteni. A maradékot kiüríti.

A Key sem más, mint a többi régi tejprotein csali, nem kell sokat használni belőle. A csali tovább marad a halban, azért marad tovább bennük, mert jót tesz nekik. Nincs rá okuk, hogy kiürítsék. Nagy általánosságban azt javasolnám, hogy kezd el használni a Key-t és ha megengedheted magadnak, akkor etess is vele de nem feltétlenül szükséges.”

Hozd ki a legtöbbet Önmagadból!

KEY 4
KEY 2
KEY 3

Mi is a legfontosabb?

Kevin Nash

Tényleg nem tudom eléggé hangsúlyozni milyen fontosak a részletek! A sporthoz tudnám hasonlítani, hogy lehet valaki csak néző, vagy akár egy jó játékos is. A pontyhorgászat sem más, ha jó dötést hozol a helyszínt, a csalit és az előkét illetően akkor soha nem jársz úgy, hogy nem tudod megoldani a helyzetet.

Itt említeném meg a könyvemet a Memoirs of a Carp Fisher-t. Amikor írtam, rájöttem, hogy mekkorát változott a pontyhorgászat most ezalatt a csalit értem. A könyvemben írok a HNV-ről ami azt jelenti high nutrition value csali (magas tápértékű csali).

Fred Wilton volt az, aki előjött ezzel a koncepcióval és ez úgy született, hogy tojásokat és egyébb összetevőket együtt forralt és ebből lett a bojli. Annak idején nagy különbséget láttunk a HNV-ben. Essex-ben én voltam az első egy-két barátommal együtt, aki használta őket. Egyszerűen lementünk horgászni és gyorsan tovább is kellett állnunk mert megfogtuk az összes nagy halat nagyon gyorsan. Ez újra csak elgondolkoztatott engem a HNV-n és, hogy milyen hatásos is volt. Azóta sincs igazi HNV a piacon, szóval belevágtunk egy két éves programba. Ez egy kiterjedt project volt, szóval bevontuk Keith Sykes-ot, a csaligurut is és most itt van az új csalink, amit úgy hívnak The Key.

Cultured

A Key egy igazi HNV, a legösszetettebb táplálékforrás, amit a Nashbait valaha is előállított. Lágy a csali közepe, ami tele van aktív enzimekkel, ez pedig nagy hatással van a halakra. A Key kis mennyiségben működik jól. Valójában a tesztelés során, ugyanez történt, amikor az eredeti HNV-t használtuk. Kiválogatta a legnagyobb halakat és számos példánk van rá, hogy a horgászok feleannyi idő alatt fogták meg a legnagyobb halakat mint azelőtt. Azokat is elcsábítja, amiket ritkán lehet megfogni. Drága, de minőségi és mégegyszer hangsúlyozom, nem kell belőle sok. Keveset használj belőlük, csak fele annyit, mint amennyit a normál bojliból használnál. Szóval még költséghatékony is.

Drágább, de a legjobb és nem kell belőle annyi. A Key miatt elkezdtem újításokon gondolkozni, és az összetört bojli jutott az eszembe, amit már korábban említettem és, hogy micsoda különbséget eredményezett. Így vettünk egy gépet és kitaláltuk a Key pelyheket.  Ez a gép a Key bojlit pelyhekre vágja, ezek halálosak két okból is. Az egyik, hogy a pelyhek úgy helyezkednek el a fenéken, hogy jól láthatóak. Valamint közel tartja a halakat anélkül, hogy jóllaknának. A Key nagyon gazdag csali, szóval kis mennyiségben használd a pelyhekkel együtt, hogy a halak tovább keresgéljenek anélkül, hogy jóllaknának.

_MG_6153 másolat

Az utolsó része a csalikirakósnak… Úgy gondolom csaliforradalmat eredményez majd!

A Key Cultured horogcsali, melynek az alapja 15 mm vagy 20 mm Key belsejű kritikusan kibalanszírozott csali. majd ez van bevonva ásványi anyagokkal és aminókkal, amik egy réteget képeznek rajta. Ezeket a természetes aminókat és összetevőket találják a saját természetes környezetükben is. Ezek mind állatok, szúnyoglárva és minden más, ami aminót bocsájt ki. Tehát a mi csalink ugyanazt csinálja, így a pontyoknak, ez szinte természetesnek tűnik. Minden bizonnyal a reakció hihetetlen lesz.